Friday 3 August 2012

Dear Friend,

Assalamualaikum you olls :3 it's been a long time I didn't write in this blog huh. busy? nehh. saja2 buat2 busy, malas nak update blog dulu. before start story mory, saya nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK!! :D I know dah lewat sangat nak wish sebab ni dah tengah2 bulan puasa baru nak wish. for me, takpe asalkan belom raya. hehe. satu hari before raya pun boleh kalau nak ucapkan. I don't mind mehh :) 

Okey, itu untuk intro je. ni baru nak mula cerita nih. Sabar-sabar. dalam bulan puasa ni kita mesti banyakkan bersabar, baru pahala banyak masuk. 

The story begin like this, I have a friend, yang mananya amat rapat sekali, boleh dikatakan kawan rapatlah. yes, we are BESTFRIEND. Saya sangat sayangkan dia. She always remind me to pray and lots and lots and lots and lots and lots of things(berapa banyak 'and lots' daa -.-) sometimes, she can be a playful girl, childish, funny, serious, like a mom, ngerepak-ing, hard-working, n so on lah. She inspire me to be a good muslim. Kadang-kadang kalau saya salah, dia tegurkan n sometimes kalau dia salah, saya pun tegurkan. saling nasihat menasihatilah kononnya :3 

Yesterday, I was crying because of her *tiada niat untuk menunjuk-nunjuk* bukan dia marah atau asingkan saya. Tapi, dia ada satu penyakit nih. I know penyakit ni ada yang kena biasa-biasa je n ada yang kronik. For me, penyakit dia bolehlah dikatakan kronik. Hampir tiap2 minggu dia akan diserang asma tapi dia tak nak bagitahu parents dia sebab tak nak susahkan mereka. Last night, masa saya nak tidur, dia cakap yang dia sesak nafas. Dia ada kembar tapi dah tidur. So, saya pergilah dekat katil dia. Then, she hold my hand tightly and she was crying. Sungguh terseksanya dia dengan penyakitnya. I was holding her hand dalam kira-kira hampir satu jam. Nafasnya tercungap-cungap. Saya tanya dia nak pergi hospital? dia tak nak. I don't know what to do sebab takde experience pun nak rawat org yang ada penyakit macam ni. When I saw her face suddenly my tears fall. Kesian tengok dia. Susah dia nak bernafas. This week is exam week. Dia tak dapat nak pergi ambik exam sebab dia masih sakit. Dia hantar sms pada pagi itu n I read it selepas balik sekolah. She says like this "Andaikanku pergi, gantikan ku ditempatku." Syioo, lepas baca je sms ni saya terus nangis :')


Hey friend, I want you to know that I love you very very much. You'll be my friend forever and ever. I hope she will recover soon. It will be a long-lasting friendship. don't worry dear. you'll be fine. be strong my dear friend. InsyaAllah akan ku tunaikan janji kita. :')


*sorry english tak berapa nak betul n still work for it. btw, I LOVE MY FRIENDS :)

6 comments: